Black Friday to wydarzenie, które przywędrowało do nas zza oceanu, gdzie w dzień po Święcie Dziękczynienia sklepy oferują ogromne obniżki cen. Zakupowa tradycja przyjęła się również na rynku europejskim, gdzie przybiera postaci nie tylko Czarnego Piątku, ale nawet Czarnego Weekendu czy Czarnego Tygodnia. Wiele sieci sprzedażowych w listopadzie notuje o wiele lepsze wyniki niż w grudniu, który ze względu na Boże Narodzenie uważany jest za prawdziwe handlowe żniwa. Jak zatem przygotować swój sklep oraz załogę na największe w roku promocje?
Zarówno duże sieci handlowe, jak i małe sklepy opracowują swoją własną taktykę przed Czarnym Piątkiem. Oznacza to, że oprócz stałej załogi zatrudnia się dodatkowe, tymczasowe wsparcie. Dzięki temu zespół może działać bardziej efektywnie i szybciej obsługiwać żądnych rekordowych obniżek klientów. Niezależnie od tego, czy dystrybuujesz sprzęt elektroniczny, artykuły sportowe, ubrania, buty, zabawki dla dzieci, akcesoria dla zwierząt, książki, materiały dekoracyjne czy jakiekolwiek inne produkty, Twoi pracownicy muszą być widoczni z daleka. Przygotuj się na prawdziwy szturm klientów, jaki czeka Cię 26 listopada – wzmocnij drużynę doradców, dodaj stanowiska kasowe, usprawnij procesy związane z przymierzaniem czy przyjmowaniem zwrotów. W skrócie – zadbaj o to, by sklep mógł tego jednego dnia obsłużyć tylu klientów, co przez cały zwykły miesiąc.
Na Czarny Piątek możesz przygotować swój zespół na dwa sposoby:
O czym warto pamiętać, przygotowując odzież dla obsługi sklepu na Czarny Piątek? Przede wszystkim zapomnij o kolorze czarnym! Choć kojarzy się bezpośrednio z tym dniem, pracownik w czarnej koszulce polo może kompletnie zniknąć w tłumie klientów ubranych w podobne barwy. Na wyprzedażowe święto najlepiej zaopatrzyć załogę w T-shirty w mocno wyróżniającym się odcieniu, na przykład żółtym, pomarańczowym, limonkowym czy intensywnie kobaltowym.
Mnóstwo wyrazistych kolorów do wyboru znajdziesz w naszym sklepie online – oto kilka przykładów propozycji Fruit of the Loom:
Zadbaj o to, by klienci Twojego sklepu nie musieli długo szukać pracowników obsługi. Przygotuj personalizowane nadruki z imionami doradców czy kasjerów i bądź gotów na rekordową sprzedaż 26 listopada!