Twój koszyk jest pusty.
Strona główna » Blog » Jak powinna wyglądać odzież pracownicza obsługi salonu sprzedaży?

Jak powinna wyglądać odzież pracownicza obsługi salonu sprzedaży?

Data dodania: 24-02-2023

Salon sprzedaży to miejsce, w którym klienci nie tylko dokonują transakcji, ale też podejmują istotne decyzje zakupowe. Upewniają się, że podjęli słuszną decyzję, korzystają z doradztwa, pytają o produkty, a ostatecznie dokonują zakupu. Bardzo ważne jest to, by obsługa sklepu reprezentowała firmę w godny sposób, dbając o wizerunek profesjonalistów. Jak zatem powinna wyglądać odzież pracownicza w takim miejscu?

Wyważenie między elegancją a casualem

Garnitur to odpowiedni ubiór służbowy dla pracownika banku, agencji ubezpieczeniowej, doradcy kredytowego, prawnika, pośrednika nieruchomości czy urzędnika państwowego. W miejscach jednak, które odwiedzają zwyczajni ludzie chcący nabyć jakiś produkt (na przykład nowy telefon, zegarek, czy też samochód), przesadna elegancja może być źle postrzegana. Klienci oczekują przede wszystkim sprawnej komunikacji – możliwości konsultacji z doradcą bez niezręczności wywołanej różnicą w ubiorze. Aby klienci czuli się komfortowo, warto skracać dystans na różne sposoby – jednym z nich jest dostosowanie uniformów pracowników do stylu ich odbiorców. Należy jednak pamiętać, by nie przekroczyć pewnej granicy, a odzież pracownicza nie może wydawać się przesadnie swobodna. Gdzie zatem szukać złotego środka? 

Smart casual, czyli swobodna elegancja

Styl smart casual może mieć różne oblicza. To na przykład zestawienie koszulki polo ze spodniami garniturowymi, klasycznej koszuli z jeansami albo nałożenie sportowej marynarki na swobodny T-shirt. To właśnie ten styl ubierania najlepiej sprawdza się w przypadku pracowników różnego rodzaju salonów sprzedaży. Niezależnie od tego, co stanowi asortyment – czy są to gadżety elektroniczne, RTV, duże AGD, samochody, czy może meble na wymiar – warto zadbać o spójność wizerunku doradców, konsultantów i sprzedawców. Najlepszym sposobem jest ujednolicenie górnej części garderoby, na której znajdują się firmowe nadruki. Logotyp sklepu na lewej piersi, rękawie bądź plecach pozwoli klientom dostrzec pracownika z większej odległości i móc skorzystać z jego pomocy. Warto także przemyśleć kolorystykę, która powinna wyróżniać doradców na tle klientów, ale też być spójną z identyfikacją wizualną marki.

 Męskie oraz damskie T-shirty, koszulki polo czy koszule typu Oxford znajdziesz w naszym sklepie z artykułami marki Fruit of the Loom. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi wykonywania nadruków na odzieży pracowniczej, w tym z dostępnymi technikami druku czy opcjami umiejscowienia wzoru na koszulce.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl