Twój koszyk jest pusty.
Strona główna » Blog » Efekt Mandeli z marką Fruit of the Loom w roli głównej – w logo znajduje się koszyk czy nie?

Efekt Mandeli z marką Fruit of the Loom w roli głównej – w logo znajduje się koszyk czy nie?

Data dodania: 19-02-2024

Latem 2023 roku amerykańscy internauci rozpoczęli gorącą dyskusję na temat tego, czy jednym z elementów logotypu marki Fruit of the Loom jest lub kiedyś był pleciony róg obfitości. Firma oficjalnie zaprzeczyła tym doniesieniom, jednak niektóre wątki w sprawie spędzają sen z powiek tym, którzy liczyli na inne wyjaśnienie.

Na czym polega efekt Mandeli?

Efekt Mandeli jest pojęciem z zakresu psychologii i określa sytuacje, w których duże grupy dzielą fałszywe wspomnienie o wydarzeniu, jakie po prostu nigdy nie miało miejsca. Pierwszym takim zjawiskiem była rzekoma śmierć Nelsona Mandeli w latach 80. w więzieniu – w rzeczywistości południowoafrykański polityk dożył aż 2013 roku. Choć pomyłki się zdarzają, to najbardziej zaskakiwało to, że bardzo wiele osób zarzekało się, że pamięta uroczystości pogrzebowe i medialne doniesienia w tej sprawie. Jedni nazywają to błędem w Matrixie, inni – psychologicznym zjawiskiem trudnym do wyjaśnienia. Może się tak dziać, ponieważ wspomnienia przechowywane w pamięci długotrwałej nie są odtwarzalnymi plikami, ale zbiorem wyobrażeń o tym, co miało się wydarzyć, a ludzki mózg ubytki we wspomnieniach często uzupełnia czymś innym – fałszywym.

Róg obfitości w logo Fruit of the Loom – prawda czy fałsz?

W połowie 2023 roku amerykańskie fora internetowe zalały dyskusje o tym, czy koszyk był elementem logo Fruit of the Loom, czy też nie. Wielu użytkowników zarzekało się, że na własne oczy widzieli przyszyte do ubrań metki z widocznym rogiem obfitości. Doszło do tego, że marka oficjalnie na Twitterze zaprzeczyła, że koszyk miał kiedykolwiek znajdować się w logo.

Na tym sprawa mogłaby się zakończyć, jednak po sieci zaczęły krążyć zdjęcia przedstawiające ubrania z metkami Fruit of the Loom, na których rzeczywiście można było dojrzeć koszyk. Jeżeli jednak wierzyć oficjalnej informacji samej firmy, rozwiązania tej zagadki mogą być następujące:

  • ktoś celowo wprowadza opinię publiczną w błąd – internet pełen jest fake newsów tworzonych z bliżej nieokreślonych przyczyn, a ich autorzy niemal specjalizują się w podburzaniu do dyskusji. Dziś nie jest żadnym problemem takie spreparowanie zdjęć, że te wyglądają bardzo przekonująco.
  • istnieje prawdopodobieństwo, że ubrania z takim logotypem rzeczywiście trafiły do obiegu, jednak nie do końca legalnie. Możliwe, że w sprzedaży znalazły się podróbki mające udawać produkty Fruit of the Loom albo że jeden z podwykonawców popełnił mniej lub bardziej celowy błąd;
  • najmniej prawdopodobny scenariusz mówi o tym, że oficjalne stanowisko marki jest kłamstwem, a z jakiegoś powodu zaciera się informacje o koszyku w logo. Trudno jednak o wytłumaczenie, po co dokładnie firma miałaby to robić.

Nie istnieją niepodważalne dowody na istnienie rogu obfitości w logo Fruit of the Loom, dlatego zjawisko zostało okrzyknięte efektem Mandeli. Bez względu jednak na to, jaka jest prawda, internauci przypomnieli sobie o kultowej niegdyś marce, która w dalszym ciągu dostarcza tanią, jakościową odzież pracowniczą i ubrania idealnie nadające się do wykonania nadruków. Sprawdź ofertę sklepu Owocowa Koszulka, by wybrać T-shirt, bluzę albo spodnie dresowe dla siebie!


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl